روانشناسی

روانشناسی

برای خوابیدن و هوشیاری از مرکز ویسکانسین برای خواب و هوشیاری پیشنهاد شد . این فرضیه وجود دارد که خواب بهایی است که ما برای مغزهایی داریم که پلاستیک هستند و قادر به یادگیری چیزهای جدید هستند .

چند سال پیش , آن‌ها به یک تلاش تحقیقاتی چهار ساله رفتند که می‌توانست شواهد مستقیم را برای تئوری آن‌ها نشان دهد .

نتیجه , که در فوریه ۲۰۱۰ منتشر شد , نشانه دیداری مستقیم از خجالت بود . استاد دانشگاه ویسکانسین در دانشکده پزشکی و سلامت عمومی دانشگاه ویسکانسین , امروز در جلسه سالانه انجمن آمریکایی پیشرفت علم توسعه یافت .

تصاویر میکروسکوپ الکترونی از داخل مغز موش‌ها نشان می‌دهد که هر روز در مغز ما چه اتفاقی می‌افتد : سیناپس‌ها - - اتصالات بین سلول‌های عصبی - - در طول تحریک روز قوی و بزرگ می‌شوند , در حالی که ما خواب هستیم, اتاق را برای رشد بیشتر و یادگیری روز بعد کاهش می‌دهیم .

یک گروه بزرگ از محققان مغز موش‌ها را جذب کردند و سپس از میکروسکوپ الکترونی روبشی برای عکاسی , بازسازی و آنالیز دو ناحیه قشر مخ استفاده کردند . آن‌ها می‌توانستند سیناپس‌ها را بازسازی کنند و اندازه آن‌ها را اندازه بگیرند .

تیم عمدا ً نمی‌دانست که آیا آن‌ها سلول‌های مغز یک موش یا یک موش سالم را تحلیل می‌کنند یا خیر . وقتی سرانجام " کد را شکستند " و اندازه‌گیری‌های انجام‌شده با مقدار خواب موش را در طول ۶ تا ۸ ساعت قبل از برداشت نشان دادند , دریافتند که چند ساعت خواب به طور متوسط منجر به کاهش شدید در اندازه سیناپس‌های عصبی می‌شود . این تغییرات در هر دو ناحیه قشر مخ رخ داده و متناسب با اندازه سیناپس‌های عصبی بود .

این مطالعه یک خبر بزرگ بود که خروجی آن‌ها از جمله نیویورک‌تایمز و رادیوی عمومی ملی بود . توسط یکی از محققان دانشگاه جانز هاپکینز توضیح داده شد که پروتئین‌های مغز را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا پیش‌بینی خجالتی را تایید کنند .

برای مثال , این مطالعه یک قمار بزرگ بود که پرداخت می‌شد . اما او به افتخارات او تکیه نمی‌کند . آزمایشگاه او اکنون به مناطق جدید مغز و مغز موش‌های جوان برای درک نقش خواب در رشد مغز نگاه می‌کند .

درک دمای بدن مگس می‌تواند به خواب افراد کمک کند

مطالعه می‌گوید ما تنظیم‌کننده‌های مولکولی قدیمی ساعت داخلی مغز را به اشتراک می‌گذاریم

منبع :

مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی

خلاصه :

دانشمندان کشف کردند که یک روز ممکن است به مردم کمک کند تا بهتر بخوابند , دانشمندان اولین مدرک مولکولی را کشف کرده‌اند که دو پروتئین حفظ‌شده در مغز حشرات و پستانداران یک اجداد بیولوژیکی مشترک را به عنوان تنظیم‌کننده ریتم‌های بدن برای متابولیسم و خواب به اشتراک می‌گذارند . دانشمندان مگس میوه ( مگس سرکه ) و موش را برای حل معما در مورد ریتم‌های حرارتی بدن در حشرات و پستانداران مطالعه می‌کنند .

دانشمندان کشف کردند که یک روز ممکن است به مردم کمک کند تا بهتر بخوابند , دانشمندان اولین مدرک مولکولی را کشف کرده‌اند که دو پروتئین حفظ‌شده در مغز حشرات و پستانداران یک اجداد بیولوژیکی مشترک را به عنوان تنظیم‌کننده ریتم‌های بدن برای متابولیسم و خواب به اشتراک می‌گذارند .

محققان در مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی و دانشگاه کیوتو در ژاپن داده‌های خود را در ژورنال ژن‌ها و توسعه منتشر کردند . دانشمندان مگس میوه ( مگس سرکه ) و موش را برای حل معما در مورد ریتم‌های حرارتی بدن در حشرات و پستانداران مطالعه می‌کنند .

" ما به دنبال درک مکانیکی از نحوه تنظیم ریتمی دمای بدن هستیم . این امر تاثیرات مثبتی بر درمان بیماری‌های ساعت شبانه‌روزی , مشکلات خواب و سلامت انسان دارد . "

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...