روانشناسی

روانشناسی

طبق گفته محققان ، تنظیم صدا ساعت شبانه‌روزی و دمای بدن برای خواب و سلامت ضروری است . یک بدن رو به رشد تحقیقات سلامت نشان می‌دهد که مشکلات خواب بر گستره وسیعی از مردم تاثیر می‌گذارد - - به تمرکز ضعیف ، خواب روز ، افسردگی ، اختلالات معده و روده و دیگر شرایط سلامتی کمک می‌کنند .

هم‌کاری با حمد Hitoshi Okamura ، دکترای علوم ، دانشگاه بیولوژی سیستم‌ها ، دانشگاه کیوتو است .

خون‌گرم در مقابل . خون‌گرم

مطالعه حاضر نشان می‌دهد که یک پروتیین گیرنده در سلول‌های ساعت یک مغز fly's به نام DH۳۱R ( ۳۱ گیرنده هورمون ۳۱ ) ریتم دمای بدن را تنظیم می‌کند در حالی که حشرات روزانه در طول روز فعال هستند . اما محققان از اینکه یک پروتیین گیرنده ( گیرنده calcitonin - - ) در سلول‌های ساعت اصلی مغز mouse's بیان می‌شود ، شگفت‌زده شدند . آن‌ها نشان می‌دهند که Calcr واسطه نوسانات دمای بدن در هنگام فعال کردن حیوانات شبانه در شب است .

پروتئین‌های DH۳۱R و Calcr دارای نسب بیولوژیکی مشترک و توالی‌های آمینو اسید مشابه هستند . این حفاظت تکاملی - - یا به اشتراک گذاری بلوک‌های سازنده اصلی در میان گونه‌های در حال تکامل - - باعث می‌شود که پروتئین‌ها ، ژنتیک مرتبط شان و زیست‌شناسی به‌دست‌آمده برای مطالعات مربوط به روال شبانه‌روزی در حشرات و پستانداران را مقایسه کنند .

مگس‌های میوه ectotherms هستند و برای گرمای بدن به منابع خارجی تکیه می‌کنند تا دمای بدنشان به دماهای اطراف نزدیک شود . مطالعات قبلی نشان می‌دهد که مگس‌های میوه‌ها به دنبال دمای سردتر در صبح و دمای گرم‌تر شب هستند، که در طول روز و شب ریتم‌های درجه‌حرارت بدن را تنظیم می‌کنند .

پستانداران از طرف دیگر ، ریتم دمای بدن را از طریق تولید حرارت داخلی کنترل می‌کنند . دمای بدن در انسان‌ها معمولا ً در صبح و بالاترین زمانی است که اکثر مردم فعال هستند . شب وقتی که مردم خواب‌آلود می‌شوند ، سرد می‌شود .

نویسندگان مطالعه می‌گویند که مطالعه آن‌ها باید تاثیر قابل‌توجهی برای محققانی داشته باشد که ریتم‌های شبانه‌روزی ، متابولیسم خواب ، فیزیولوژی ، رفتار حیوانی و تکامل را مطالعه می‌کنند . آن‌ها یافته‌های کنونی خود را با کاوش عمیق‌تر در فرآیندهای بالادست و مرکز شهر و فرآیندهای مولکولی که ریتم و خواب بدن را تنظیم می‌کنند دنبال می‌کنند .

بی‌خوابی در آمریکای‌لاتین : نابینا cavefish ، محیط‌های افراطی و بی‌خوابی

این مطالعه اولین دیدگاه ژنتیکی را در مورد تکامل از دست رفتن خواب در ماهی ساکن در مکزیک فراهم می‌کند .

مبدا :

دانشگاه آتلانتیک فلوریدا

خلاصه :

یک مطالعه جدید نشان داده‌است که تفاوت در تولید of hypocretin ، که پیش‌تر در حمله خواب انسان دخیل بوده‌است، ممکن است تغییر در خواب بین گونه‌های حیوانی و یا حتی بین افراد فردی را توضیح دهد . هم چنین ممکن است بینش مهمی در تکامل خواب و نحوه ایجاد یک مغز داشته باشد که نیازی به خوابیدن ندارد .

تقریبا ً همه حیوانات مورد مطالعه نیاز به خواب دارند ، اما در مورد این که چرا بعضی از حیوانات بیشتر روز می‌خوابند ، در حالی که برخی دیگر خیلی کم می‌خوابند . در نتیجه زندگی در کل و تاریکی دائمی در یک مکان کوچک در شمال شرقی مکزیک ، چشم بی چشم ، cavefish کور مکزیکی ( Astyanax mexicanus ) در حال evolved و چرت و چرت کم‌تر از بستگان ساکن river است . این ماهی‌ها به مدت تقریبا ً ۱۰۰ سال به خاطر ویژگی‌های شگفت‌انگیز خود مورد مطالعه قرار گرفته‌اند ، اما هنوز کمی در مورد نحوه تکامل رفتارشان معلوم است . به دلیل کمبود خواب ، آن‌ها یک مدل عالی برای مطالعه اختلالات خواب انسان مانند بی‌خوابی ارائه می‌کنند .

یک مطالعه جدید در eLife توسط ذهن شناسان در ذهن چارلز ای منتشر شد . دانشکده علوم اشمیت در دانشگاه آتلانتیک فلوریدا بینشی جدید را در زمینه تکامل خواب ارائه می‌دهد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...