روانشناسی

روانشناسی

یک مطالعه جدید در eLife توسط ذهن شناسان در ذهن چارلز ای منتشر شد . دانشکده علوم اشمیت در دانشگاه آتلانتیک فلوریدا بینشی جدید را در زمینه تکامل خواب ارائه می‌دهد .

برای این مطالعه ، محققان دریافتند که neuropeptide hypocretin ، پیش از این در حمله به حمله human انسانی ، در سطح بالاتری در مغز cavefish نشان داده می‌شود . در حالی که از دست رفتن of در مدل انسان و حیوانی آسیب می‌بیند اما cavefish به تدریج سطح بالاتری از hypocretin ناشی از بی‌خوابی را بوجود می‌آورد .

الکس کین ، محقق ارشد و استاد هم‌کار دانشکده علوم زیستی و یکی از اعضای موسسه مغز FAU می‌گوید : " این یافته‌ها حاکی از آن هستند که تفاوت در تولید hypocretin ممکن است تنوع در خواب بین گونه‌های حیوانی و یا حتی بین افراد فردی را توضیح دهد .

تیمی از دانشمندان به رهبری کین شروع به کشف مکانیک پشت از دست رفتن خواب در A کردند . mexicanus برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد این که چگونه نقص‌هایی در سیگنال دهی hypocretin همراه با خواب تغییر یافته و حمله خواب ، اختلال خواب مزمن است که باعث ایجاد خواب‌آلودگی در طول روز ، در ارگانیسم‌های vertebrate گوناگون می‌شود .

کین و تیم او برای انجام این کار یک مطالعه تطبیقی میان ای . سلول‌های مغزی cavefish و cavefish . نتایج آن‌ها نشان می‌دهد که تعداد سلول‌های hypocretin در cavefish به طور قابل‌توجهی بیشتر از بستگان ساکن their است .

سپس ، آن‌ها نشان دادند که مانع از سیگنال دهی hypocretin ، به طور ژنتیکی یا pharmacologically ، خواب را در cavefish افزایش می‌دهد در حالی که تاثیر بسیار کمی بر روی ماهی سطحی دارد .

کین گفت : " سوال اصلی که به جلو حرکت می‌کند این است که چرا hypocretin به طور متفاوت در cavefish عمل می‌کند . ما می‌خواهیم بدانیم که چه مزیت کمبود خواب این ماهی‌ها را در محیط غار تامین می‌کند ."

از بین بردن تمام - به حافظه کاری زنان آسیب وارد می‌کند

مبدا :

دانشگاه اوپسالا

خلاصه :

طی چند دهه گذشته ، انبوهی از شواهد حاکی از آن است که فقدان خواب برای ذهن و بدن بد است . حافظه کاری برای حفظ اشیا در زمان کوتاه‌تر مهم است ، که در نتیجه استدلال و برنامه‌ریزی را تسهیل می‌کند . گروهی از دانشمندان خواب در حال حاضر نشان می‌دهند که کاهش شدید خواب بر روی زنان و مردان اثر متفاوتی دارد .

طی چند دهه گذشته ، انبوهی از شواهد حاکی از آن است که فقدان خواب برای ذهن و بدن بد است . حافظه کاری برای حفظ اشیا در زمان کوتاه‌تر مهم است ، که در نتیجه استدلال و برنامه‌ریزی را تسهیل می‌کند . گروهی از دانشمندان خواب از دانشگاه اوپسالا نشان می‌دهند که کاهش شدید خواب بر روی زنان و مردان اثر متفاوتی دارد .

در مطالعه حاضر از دانشکده علوم عصبی در دانشگاه اوپسالا ، ۲۴ بزرگ‌سال جوان یک کار حافظه کاری را در صبح بعد از یک شب کامل خواب یا شب بیدار انجام دادند . نیمی از شرکت‌کنندگان زن بودند و نیمی از آن‌ها مرد بودند . مجموعه تنظیمات حافظه کار ، یادگیری و به خاطر سپردن sequences ۸ رقمی بود . برخلاف انتظارات ، عملکرد حافظه کار مردان تحت‌تاثیر از دست رفتن خواب قرار نگرفت . در مقابل ، زنان کم‌تر از پس از یک شب خواب ، ارقام کمتری را به خاطر داشتند . به طور مهمی ، حتی اگر عملکرد آن‌ها کاهش یابد ، زنان از افت عملکرد کاری در هنگام محروم شدن از خواب بی‌اطلاع هستند . عدم آگاهی از نقص عملکرد ذهنی می‌تواند خطر تصادف و اشتباه‌ات را افزایش دهد که می‌تواند در بسیاری از موقعیت‌های شخصی و شغلی ، هم برای فرد محروم و هم برای دیگران خطرناک باشد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...