روانشناسی

روانشناسی

مفاهیم ضمنی برای تنفس و گرفتگی تنفس در خواب

بیوکنن می‌گوید : " ما پیشنهاد می‌کنیم که نورون‌های سروتونین در the می‌توانند مستقیما ً از طریق دی‌اکسید کربن فعال شوند تا به طور مستقل از فعالیت تنفسی بیدار شوند .

برانگیختگی ناشی از دی‌اکسید کربن نقش در both و گرفتگی تنفس را ایفا می‌کند ، اما در مورد of ، مکانیسم برانگیختگی به خوبی عمل می‌کند ، در حالی که در خواب ، مکانیزم تحریک بخوبی جواب می‌دهد ، اما این منجر به میزبان مشکلات سلامتی ثانویه می‌شود .

زمانی که انسداد راه تنفسی رخ می‌دهد ، نوزادانی که مستعد SIDS هستند با افزایش دی‌اکسید کربن بیدار نمی‌شوند . این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که کودک در حال خواب باشد ، یا بینی و دهان آن‌ها توسط بس‌تر نرم ، یک اسباب‌بازی مجلل ، یا پدر یا مادر خفته پوشش داده شود . در مقابل ، برانگیختگی ناشی از کربن - کربن باعث می‌شود که افراد با گرفتگی تنفس، اغلب در طول یک شب ، در بسیاری از موارد ، بیدار شوند - - در بسیاری از موارد صدها بار در طول شب . این اختلال خواب با مشکلات سلامتی مهم از جمله عملکرد ضعیف شناختی ، خواب‌آلودگی زیاد ، و مشکلات قلبی عروقی و متابولیک در ارتباط است .

در حالی که یافته‌های ما از آمادگی بالینی برای کاربرد بالینی خیلی دور هستند ، این کار نشان می‌دهد که باید راه‌هایی برای جلوگیری از گرفتگی تنفس با حفظ دی‌اکسید کربن نرمال در طول خواب بدون ایجاد برانگیختگی ، یا افزایش مکانیسم‌های تحریک در نوزادان در نظر گرفته شود که در معرض خطر بالاتری برای SIDS قرار دارند . به گفته بیوکنن های مشابهی نیز ممکن است به جلوگیری از SUDEP کمک کند .

اعضای تیم مطالعه

علاوه بر بیوکنن ، تیم تحقیق شامل researchers Leibold ، Callie Ginapp ، بنتون purnell ، نیکول Bode ، استفانی Alberico ، و یانگ - چو کیم است . این تیم همچنین شامل Haleigh اسمیت و دانیل Rappoport در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل و Enrica Audero و کورنلیوس گراس در آزمایشگاه بیولوژی مولکولی اروپایی در Monterotondo ایتالیا بود .

این تحقیق بخشی از بودجه موسسه ملی اختلالات عصبی و ضربه‌ای به موسسه ملی بهداشت ( K۰۸ NS۰۶۹۶۶۷ ، R۰۱ NS۰۹۵۸۴۲ ، T۳۲ NS۰۰۷۴۲۱ ) و موسسه تحقیقات Tross نیت Beth است .

شصت و چهار درصد زنان از بی‌خوابی در دوران بارداری رنج می‌برند

مبدا :

دانشگاه گرانادا

خلاصه :

یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد که سیستم‌های بهداشتی باید به مشکل بی‌خوابی در دوران بارداری رسیدگی کنند ، از آنجا که بر کیفیت زندگی زنان باردار تاثیر می‌گذارد ، بی‌خوابی یک عامل خطر برای فشار خون بالا و پیش pre ، دیابت حاملگی ، افسردگی ، تولد preterm و بخش‌های برنامه‌ریزی نشده است .

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه گرانادا انجام شده‌است نشان می‌دهد که ۶۴ % زنان باردار از بی‌خوابی در سه‌ماهه سوم بارداری رنج می‌برند . این رقم ده برابر بیشتر از زنانی است که از بی‌خوابی ناشی از بارداری رنج می‌برند ( ۶ % ) .

این مطالعه تحقیقاتی به تازگی در مجله اروپایی Obstetrics & Gynecology و زیست‌شناسی تولید چاپ شد . ۴۸۶ زن باردار سالم از گرانادا ، Jaen ، Huelva و سویل که در بخش خدمات بهداشتی Andalusian ( SAS ) حضور داشتند قبل از ۱۴ هفته بارداری ( سه‌ماهه اول ) در این مطالعه شرکت کردند . اثرات حاملگی بر روی این زنان در سراسر این سه سال مورد نظارت قرار گرفت .

نتایج نشان می‌دهد که ۴۴ درصد از زنان باردار از بی‌خوابی در سه‌ماهه اول بارداری رنج می‌برند ، که در سه‌ماهه دوم به ۴۶ درصد و در سه‌ماهه سوم به میزان ۶۴ درصد افزایش می‌یابد . اینها ارقام بسیار بالایی هستند که با توجه به نویسندگان تحقیق ، نیاز به یک " رویکرد سیستماتیک برای این مشکل " را توجیه می‌کنند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...