روانشناسی

روانشناسی

سلول‌های عصبی را پذیرا می‌شوند

محقق فوق‌دکترا , داده‌ها را تحلیل کرد . نتایج اولیه : در طول خواب , الگوهای فعال‌سازی مغز مانند مشاهده عکس‌های منظره رخ داد . این فعال شدن به ویژه در ارتباط با نوسانات موج موج در مغز است .

امواج , نوع خاصی از فعالیت مغز هستند . گروهی از سلول‌های عصبی به‌هم‌پیوسته , سیگنال‌هایی را در فرکانس بالا برای مدت کوتاهی ارسال می‌کنند . در eeg , آن‌ها به صورت یک شکل موج خاص ظاهر می‌شوند . یک تئوری این است : پس از یک رویداد موجی , یک ناحیه مغزی پذیرای ذخیره طولانی‌مدت اطلاعات دوباره فعال است .

این امر همچنین با تحلیل جریان داده‌های بیمار نشان داده شد . بعد از یک موج, فعال شدن قوی‌تر از یک دوره زمانی قابل‌مقایسه قبل از موج موج بود .

مکانیزم یادگیری در خواب :

نیکولای پارفینوویچ توضیح می‌دهد : " انگیزه‌های فردی در تصاویر منظره ما دوباره فعال شده‌اند و امواج به نظر فعالانه این فعال شدن را حفظ می‌کنند . " با این حال , محققان این مکانیزم افزایش را تنها برای فعال شدن آن تصاویری که در طول آزمایش نهایی به یاد آورده شده‌بودند , یافتند .

به عبارت دیگر , " وقتی موج فعال شود , تصویر بعدا ً به یاد خواهد آمد . " " ما به ظاهر با مکانیزمی برای یادگیری در خواب مواجه هستیم . "

همه کار و بدون بازی با بچه‌ها مادران را کم‌تر خوشحال می‌کند

منبع :

دانشگاه مینه‌سوتا

خلاصه :

پژوهشگران از داده‌های روزانه برای یافتن این موضوع استفاده کرده‌اند که مادران نسبت به پدران دارای وظایف والدینی کمتری هستند . مادران استرس و خستگی بیشتری نسبت به پدران خود گزارش می‌دهند. این شکاف تجربه به وظایف مختلف هر والد نسبت داده می‌شود .

یک تیم از محققان دانشگاه کورنل , دانشگاه مینه سوتا , و مرکز جمعیت مینه سوتا از داده‌های روزانه برای یافتن این موضوع استفاده کرده‌اند که مادران نسبت به پدران دارای وظایف والدینی خود کم‌تر راضی هستند . مادران استرس و خستگی بیشتری نسبت به پدران خود گزارش می‌دهند. این شکاف تجربه به وظایف مختلف هر والد نسبت داده می‌شود . این مقاله به تازگی در مجله جامعه‌شناسی آمریکا منتشر شده‌است .

دیوید میر , محقق دانشگاه مینه سوتا , می‌گوید : " اخبار خوب از مطالعه ما این است که والدین عموما ً از بودن با فرزندانشان لذت می‌برند , اما اخبار بد این است که مادران از این بیماری کم‌تر از پدر لذت می‌برند زیرا آن‌ها بیشتر از " کار " و کم‌تر از تکالیف فرزند " سرگرم‌کننده " لذت می‌برند . "

میر و همکارانش کلی مک لین در دانشگاه کرنل و سارا سیل در مرکز جمعیتی مینه سوتا از داده‌های خاطرات روزانه بیش از ۴۰۰ پدر و مادر که با احساسات خود در رابطه با استفاده از پیمایش ارتباط دارند استفاده کردند . این تیم انواع فعالیت‌های فرزندپروری مادران و پدران را در طول فعالیت‌ها مورد بررسی قرار داد .

محققان دریافتند که نه تنها فعالیت‌های فرزندپروری بین مادران و پدران متفاوت است, محیط پیرامون فعالیت نیز متفاوت است. میر توضیح داد : " وقتی مادران با فرزندان خود هستند , اغلب خودشان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند . زمانی که پدرها با فرزندان خود هستند , احتمال بیشتری دارند که بزرگسالان دیگری نیز داشته باشند . این به ما کمک می‌کند درک کنیم که چرا پدران در مقایسه با کودکان استرس کمتری دارند . "

مایر گفت که خواب نیز بر سطوح مختلف شادی والدین تاثیر دارد . " مادران بیشتر از پدران هستند که در حدود ساعت توسط کودکان فراخوانده می‌شوند . خواب پدران و پایین رفتن کم‌تر از مادران است که توسط کودکان قطع می‌شود . این بخشی از دلایلی است که پدران نسبت به مادران دارای فرزند پروری کمتری هستند . "

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...