روانشناسی

روانشناسی

نتایج ما نشان می‌دهد که اثر خواب عمیق به طور خاص در ناحیه خاصی از مغز رخ می‌دهد و با محتوای میلین ارتباط دارد . به گفته محقق , این اثر ممکن است موقتی باشد و فقط در مراحل حساس رشد در دوران کودکی یا نوجوانی رخ می‌دهد . دانشمندان بر این باورند که کیفیت خواب به‌طور مشترک مسئول ارتباطات عصبی در طول دوران کودکی و نوجوانی است . در نتیجه برای کودک مهم است که به اندازه کافی در طول این مرحله زندگی بخوابد . با توجه به دستورالعمل‌های بین‌المللی , میزان توصیه‌شده برای کودکان زیر ۱۵ سال برای کودکان زیر ۱۵ سال تا ۱۲ ساعت در شب است .

اشتها و عوارض جانبی

منبع :

ژولیوس سزار , وورتسبورگ ,

خلاصه :

در مگس سرکه یک پپتید کشف‌شده که تاثیر زیادی بر عادات غذایی و خواب مگس دارد . همزمان با ساعت شبانه‌روزی حشرات در ارتباط است .

از دانشگاه وورتسبورگ یک پپتید در مگس سرکه کشف شده‌است که تاثیر زیادی بر تغذیه و عادات خواب دارد . همزمان با ساعت شبانه‌روزی حشرات در ارتباط است .

استراحت بعد از نهار برای هضم و استراحت به نظر یک استراتژی خوب است . اما بعد از صبحانه احساس خواب‌آلودگی می‌کرد . دانشمندان دانشگاه وورتسبورگ , اکنون پپتیدی را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند نقشی کلیدی در برهم کنش پیچیده گرسنگی , خواب و هضم در مگس سرکه مگس سرکه ایفا کند . این گیرنده‌ها که این پپتیدها بر روی آن عمل می‌کنند دارای ارتباط نزدیکی با انسان‌ها هستند .

تحقیق درباره مگس‌های میوه اصلاح‌شده

پپتید نامیده می‌شود . ما قبلا ً می‌دانستیم که هر دو سلول در مغز و در روده مگس سرکه تولید می‌شوند . اما ما نمی‌دانیم آن‌ها چه تاثیری در آنجا دارند . " وی در دانشکده شیمی و ژنتیک دانشگاه وورتسبورگ زندگی می‌کند . او همراه با دانشجوی دکتری خود , به بررسی تاثیر این پپتید بر رفتار مگس‌ها می‌پردازد .

محققان مگس‌های میوه را مطالعه کردند که از نظر ژنتیکی اصلاح شده‌اند تا فقط شش نورون در مغز خود داشته باشند . علاوه بر این, این سلول‌ها با یک نوع سوییچ مولکولی کنترل‌شده دما برازش شدند . دمای محیط در بالای ۹۰ درجه سلسیوس باعث شد که سیگنال نوری در دماهای پایین‌تر خاموش شود .

نتایج مطالعه

این مطالعه نتایج شگفت انگیزی ارائه کرد : هنگامی که سلول‌های آزاد شدند , مگس‌ها بسیار کم‌تر از حشرات از گروه کنترل تغذیه کردند . همزمان , آن‌ها نسبت به حیوانات غیر تراریخته بسیار کم‌تر حرکت کردند . در ابتدا , دانشمندان در مورد علت نامعلوم بودند : " وقتی به حشرات نگاه می‌کنید , مشخص نیست که آیا آن‌ها انرژی لازم برای پیاده‌روی را ندارند یا خیر و یا اینکه نمی‌توانند به دلایل دیگر حرکت کنند . همچنین روشن نیست که آیا آن‌ها گرسنه هستند یا خیر , زیرا فعالیت کمی دارند . "

برای پاسخ به این پرسش‌ها آزمایش‌ها بیشتری لازم بود . آن‌ها نشان دادند که مگس‌ها با علامت دهی سیگنال دهی فعال شده, گرسنه نیستند . زمانی که دانشمندان دمای محیط را به مقادیری پایین‌تر از درجه سانتیگراد کاهش دادند , در نتیجه رهایش پپتید خاموش شد - - حشرات ماده غذایی بیشتری نسبت به گروه کنترل مصرف نمی‌کردند . بنابراین اشکارا گرسنه نبودند . سیستم جابجایی آن‌ها نیز به طور معمول کار می‌کرد - - آن‌ها هیچ تفاوتی در مقایسه با گروه کنترل از نظر سرعت بالا رفتن از یک لوله نشان ندادند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...