روانشناسی

روانشناسی

اما تفاوت مشخصی در رفتار locomotor وجود دارد : مگس‌های میوه که به طور موقت در معرض لرزش خفیف در نوع " صفحه مرتعش " قرار دارند معمولا ً با افزایش قابل‌توجه فعالیت locomotor واکنش نشان می‌دهند . حشرات با سطح بالای allatostatin از این رفتار منحرف نشدند - - با این حال فقط صبح . هنگام ظهر و عصر ، الگوهای فعالیت آن‌ها تاثیری نداشت و مگس‌ها همچنان ثابت مانده بودند . Wegener می‌گوید : " اگر مگس میوه این قدر کم حرکت کند ، ممکن است که آن‌ها در خواب باشند . " آن‌ها درست بودند : مگس‌ها با allatostatin فعال شده در طول ۱۴۰۰ دقیقه از day's ۱، ۴۴۰ به خواب رفتند .

ارتباط شگفت‌انگیز با ساعت شبانه‌روزی

به طور معمول ، کار کریستین Wegener و Jiangtian چن در این نقطه به پایان رسیده بود که برای هم‌کاری با پروفسور Charlotte فورستر ، رئیس دپارتمان Timing و ژنتیک ، در مرکز تحقیقات مشارکتی DFG " مشاهده شد که شش نورون تولید کننده مغز در مغز of در مجاورت مستقیم پایانه‌های عصبی ساعت قرار دارند . دو پژوهشگر به پیشنهاد او عمل کردند تا نگاهی دقیق‌تر به این جنبه داشته باشند.

چیزی که آن‌ها کشف کردند این بود که نورون‌های allatostatin به طور دقیق با نورون‌های حرکتی ساعت تداخل پیدا می‌کنند و گیرنده‌های for PDF را که توسط نورون‌های ساعت آزاد می‌شود ، حمل می‌کنند. اما روال شبانه‌روزی در این نقطه بسیار کوچک است و هنگامی که گیرنده PDF فعال می‌شود ، مگس‌ها بیشتر در صبح و عصر کمی می‌خوابند . کریستین Wegener می‌گوید : " این تنها تغییری است که ما قادر به تشخیص آن بودیم . " هر چه باشد ، هر گونه یافته‌های دیگری محققان را شگفت‌زده خواهد کرد : " پپتیدهای زیادی وجود دارند که رفتارها را کنترل می‌کنند و رفتار تغذیه را کنترل می‌کنند " پس ممکن است این باشد که مکانیسم کشف‌شده، مسیر اصلی نیست بلکه مسیر فرعی کنترل خواب است که خوابیدن با عادات تغذیه را به هم مرتبط می‌کند .

شباهت‌ها به گیرنده انسان

یک جنبه جالب دیگر از دیدگاه علمی وجود دارد : سلول‌های مهره‌داران ، و از این رو انسان‌ها ، allatostatin تولید نمی‌کنند . اما گیرنده که روی آن عمل پپتید دارای یک همتای قابل‌مقایسه با نام گیرنده galanin است ، به خواب ، تغذیه ، خوردن و عملکرد سیستم گوارشی غلبه می‌کند و در نتیجه به فاز گوارش واکنش می‌دهد ." با این حال مشخص نیست که آیا گیرنده galanin نیز با ساعت شبانه‌روزی مرتبط است یا نه . مطالعات بیشتر برای پاسخ به این پرسش ضروری هستند .

در آینده ، کریستین Wegener و تیم او قصد دارند بر روی لارو مگس میوه متمرکز شوند که بطور مداوم غذا بخورند و هرگز بخوابند . علاوه بر این ، سلول‌های تولید کننده - در لارو را می‌توان به صورت انتخابی در روده و یا مغز تغییر داد که در مگس‌های بزرگ‌سال غیر ممکن بود .

توسعه مناطق مغزی در کودکان بیش‌ترین آسیب را به محرومیت از خواب می‌دهد .

مبدا :

دانشگاه زوریخ

خلاصه :

اثرات کمبود شدید خواب در کودکان ، کانون مطالعه جدید برای اولین بار بوده‌است . آن‌ها کشف کردند که مغز در پنج تا ۱۲ ساله به طور متفاوت به محرومیت در خواب نسبت به بزرگسالان واکنش نشان می‌دهد : کاهش میزان خواب منجر به نیاز فزاینده برای خواب عمیق در نواحی در حال رشد مغز می‌شود . این امر بر مناطق عقبی مغز تاثیر می‌گذارد که در دید ، ادراک سه‌بعدی و ورودی چند - دست دارند .

گروهی از محققان دانشگاه زوریخ برای اولین بار تاثیرات محرومیت حاد کودکان را در کودکان مورد مطالعه قرار داده‌اند . آن‌ها کشف کردند که مغز در پنج تا ۱۲ ساله به طور متفاوت به محرومیت در خواب نسبت به بزرگسالان واکنش نشان می‌دهد : کاهش میزان خواب منجر به نیاز فزاینده برای خواب عمیق در نواحی در حال رشد مغز می‌شود . این امر بر مناطق عقبی مغز تاثیر می‌گذارد که در دید ، ادراک سه‌بعدی و ورودی چند - دست دارند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...