روانشناسی

روانشناسی

خواب برای انسان‌ها حیاتی است . اگر بزرگسالان بیش از حد معمول بیدار بمانند ، مغز با افزایش نیاز به خواب عمیق پاسخ می‌دهد . این به شکل " فعالیت موج آهسته " با استفاده از electroencephalography ( EEG ) اندازه‌گیری می‌شود . در بزرگسالان ، این امواج عمیق خواب در قشر پیش پیشانی بیشتر مشخص می‌شوند - - ناحیه مغزی که اقدامات را کنترل و کنترل می‌کند، مشکلات را حل کرده و در حافظه کار دخیل است .

محرومیت از خواب در کودکان خواب عمیقی را در مناطق عقب مغز افزایش می‌دهد

برای اولین بار ، محققان from ثابت کرده‌اند که کاهش خواب در کودکان همچنین منجر به خواب عمیق موضعی می‌شود ، اما اثر خواب عمیق در مناطق جلویی مغز همانند بزرگسالان به طور متفاوت واکنش می‌دهد ، بلکه در پشت - - در بخش‌های آهیانه‌ای و پس‌سر ، ظاهر می‌شود ."

تیم پژوهشگران همچنین کشف کردند که نیاز به خواب - - که به عنوان افزایش در خواب عمیق اندازه‌گیری می‌شود - - در کودکان با محتوای مغزی در دسته‌های خاصی از فیبر عصبی مرتبط است : تشعشعات نوری . این ناحیه مغزی بخشی از سیستم بصری مسئول ادراک سه‌بعدی و ورودی چند وجهی است . سطح میلین - - یک غلاف چرب در اطراف رشته‌های عصبی ، که انتقال سیگنال‌های الکتریکی را تسریع می‌کند - - یک معیار برای بلوغ مغز است و در دوره کودکی و نوجوانی افزایش می‌یابد . نتایج جدید نشان می‌دهند که بالاتر بودن محتوای میلین در یک منطقه مغزی ، بیشتر شبیه تاثیر عمیق در خواب نسبت به بزرگسالان است .

تاثیر خواب عمیق به میزان بلوغ مغز بستگی دارد .

به منظور مطالعه تاثیرات محرومیت از خواب در کودکان ، هم‌کاری با دانشگاه of بول ( آمریکا ) آغاز شد . محققان خواب ، فعالیت مغزی در ۱۳ سالم ۵ تا ۱۲ ساله را به هنگام خواب اندازه‌گیری کردند . اندازه‌گیری EEG با مجموع ۱۲۸ الکترود در عرض یک شب در خانه با خانواده انجام شد . در اولین فرصت ، بچه‌ها به خواب طبیعی خود رفتند ؛ بار دوم ، آن‌ها تا دیروقت بیدار ماندند و در نتیجه نیمی از مقدار نرمال خواب را دریافت کردند . دانشمندان همچنین دریافتند که میلین در مغز با کمک یک روش تصویربرداری تشدید مغناطیسی توسعه‌یافته که اخیرا ً توسعه‌یافته است ، در مغز تعیین شده‌اند .

Kurth می‌گوید : " نتایج ما نشان می‌دهد که تاثیر عمیق خواب به طور خاص در ناحیه خاصی از مغز رخ می‌دهد و با محتوای میلین ، مرتبط است " . به گفته محقق ، این افکت ممکن است موقتی باشد ، به عنوان مثال تنها در طول فازه‌ای حساس رشد در دوران کودکی یا نوجوانی رخ می‌دهد . دانشمندان بر این باورند که کیفیت خواب به طور مشترک مسئول ارتباطات نورونی است که در طول دوران کودکی و نوجوانی به طور بهینه رشد می‌کنند . در نتیجه مهم است که کودک به اندازه کافی در طول این مرحله از زندگی بخوابد . براساس دستورالعمل‌های بین‌المللی ، میزان خواب توصیه‌شده برای کودکان ۶ تا ۱۳ ساعت در شب ۹ تا ۱۱ ساعت است .

فشار خون کودکی در ارتباط با مسائل شناختی

مبدا :

Elsevier

خلاصه :

Hypertension که بیشتر به عنوان فشار خون بالا شناخته می‌شود ، در کودکان به میزان قابل‌توجهی افزایش‌یافته است ، همراه با اپیدمی جهانی چاقی در دوران کودکی . اگرچه می‌دانیم که فشار خون بالغ می‌تواند بر مغز تاثیر بگذارد ، تحقیقات اندکی بر روی اثرات شناختی فشار خون دوران کودکی انجام شده‌است . محققان اکنون دریافته اند که فشار خون با مشکلات شناختی کودکان و نوجوانان مرتبط است .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...