روانشناسی

روانشناسی

پرفشاری خون که بیشتر به عنوان فشار خون بالا شناخته می‌شود , در کودکان به طور قابل‌توجهی افزایش‌یافته است و به صورت همه‌گیر در حال گسترش است . اگرچه می‌دانیم فشار خون بالغ بر مغز تاثیر می‌گذارد , اما تحقیقات کمی در مورد اثرات شناختی فشارخون دوران کودکی صورت‌گرفته است . در مطالعه جدیدی که برای انتشار در مجله پزشکی اطفال برنامه‌ریزی شده‌است , محققان دریافتند که فشار خون با مسایل شناختی در کودکان و نوجوانان مرتبط است .

مارک بی . محققان از دانشگاه روچستر , دانشگاه اموری , مرکز پزشکی ابن میمون , دانشگاه تگزاس در هوستون , دانشگاه کارولینای شمالی , دانشگاه مریلند , دانشگاه مریلند , و دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس , آزمون‌های مختلف مهارت‌های شناختی بین کودکان مبتلا به پرفشاری خون و کودکان سالم بدون فشار خون را مقایسه کردند . کودکانی که عوامل دیگری دارند که بر مهارت‌های شناختی تاثیر می‌گذارند از مطالعه حذف شدند . ما می‌خواستیم مطمئن شویم که اگر بین کودکان مبتلا به پرفشاری خون و بدون فشار خون تفاوت وجود داشته باشد , احتمالا ً به خود فشار خون نسبت داده می‌شود , نه از این عوامل . "

محققان دریافتند که کودکان مبتلا به پرفشاری خون در آزمون‌های شناختی که حافظه دیداری و کلامی , سرعت پردازش و مهارت‌های کلامی را اندازه‌گیری می‌کنند , بدتر عمل می‌کنند . علاوه بر این, بیشتر کودکان دارای مشکلات خواب پرفشاری خون داشتند که تاثیر خواب ضعیف را بر روی شناخت و عملکرد اجرایی افزایش داد . شایان‌ذکر است که تفاوت‌های بین‌گروهی کوچک بوده و میانگین نمرات آزمون شناختی هر دو گروه در محدوده طبیعی قرار دارد . کودکان مبتلا به پرفشاری خون از نظر شناختی مخدوش نبودند , بلکه عملکرد کمتری نسبت به کودکان بدون فشار خون داشتند .

به طور کلی , این مطالعه شواهدی ارایه می‌دهد که فشار خون در کودکان با یک الگوی دقیق کاهش عملکرد بر روی تست شناختی همراه است . در آینده , ما می‌خواهیم بهتر درک کنیم که آیا تغییرات فیزیکی در مغز کودکان وجود دارد که دارای فشارخون هستند و می‌توانند این نتایج آزمون شناختی را توضیح دهند . دانستن اینکه چگونه این تغییرات فیزیکی ممکن است بر مهارت‌های شناختی تاثیر بگذارد می‌تواند در مطالعات آینده اهمیت داشته باشد .

فلاش‌های داغ شب ممکن است باعث افسردگی خفیف شوند

منبع :

جامعه اندوکرین

خلاصه :

براساس یک مطالعه جدید , یک زن احساس می‌کند که تعداد زیادی از گرگرفتگی در شب را تجربه می‌کند .

براساس مطالعه جدیدی که در مجله روانشناسی بالینی و متابولیسم بالینی منتشر شده‌است , یک زن احساس می‌کند که تعداد زیادی فلاش‌های گرم در شب را تجربه می‌کند .

به گفته شبکه بهداشت هورمونی , یائسگی زمانی رخ می‌دهد که تخمدان‌ها از تولید استروژن و دیگر هورمون‌ها جلوگیری کنند و دوران قاعدگی او متوقف شود . انتقال به تدریج رخ می‌دهد , معمولا ً بیش از چهار یا پنج سال . در میان زنان آمریکایی , میانگین سن یائسگی بیش از ۲۰ سال است . یائسگی تعاملی شبکه بهداشت هورمونی به زنان کمک می‌کند تا بیشتر در مورد مراحل یائسگی و اینکه در سفر هستند , بیشتر یاد بگیرند . (

با استفاده از یک دارو برای شبیه‌سازی کاهش سطح استروژن یک زن در دوران یائسگی , محققان دریافتند که هر دو اختلال خواب و فراوانی بیشتر فلاش‌های گرم در شب با اختلال خلق ارتباط دارند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...