روانشناسی

روانشناسی

نویسندگان ارشد توماس Martinetz و جنز Christian Claussen می‌گویند : " دیدن این که مدلی که تنها چند مکانیسم کلیدی را شامل می‌شود کافی است تا ریتم‌های پیچیده مغزی مشاهده‌شده در طول خواب کافی باشد . "

نقش جدید of در مقررات خواب REM کشف شد.

مبدا :

دانشگاه of

خلاصه :

تنظیم و عملکرد خواب یکی از بزرگ‌ترین جعبه‌های سیاه علم مغز است . یک مقاله جدید متوجه می‌شود که حرکت سریع چشم ( عناصر نایاب ) بوسیله adenosine که بر روی یک نوع خاص از گیرنده‌های adenosine ، گیرنده‌های A۲A ، در حباب بویایی اثر می‌گذارد ، سرکوب می‌شود .

تنظیم و عملکرد خواب یکی از بزرگ‌ترین جعبه‌های سیاه علم مغز است . یک مقاله جدید که در ۲ اوت در ژورنال عملکرد مغز به صورت آنلاین منتشر شد، نشان می‌دهد که حرکت سریع چشم توسط آدنوزین که بر روی یک نوع خاص از گیرنده‌های adenosine ، گیرنده‌های A۲A ، در حباب بویایی اثر می‌گذارد ، سرکوب می‌شود . این مطالعه توسط محققانی در دانشکده علوم پزشکی پایه دانشکده علوم پزشکی پایه دانشکده of و موسسه بین‌المللی Sleep Integrative ( WPI - IIIS ) انجام شد . تیم تحقیقاتی از روش‌های pharmacological و ژنتیکی استفاده می‌کند تا نشان دهد که مسدود کردن گیرنده‌های A۲A یا نورون‌ها که حاوی گیرنده‌های A۲A در حباب بویایی هستند ، خواب REM را در جوندگان افزایش می‌دهند .

Adenosine مدت مدیدی است که شناخته شده‌است که نشان‌دهنده یک وضعیت کمبود انرژی نسبی بوده و باعث ایجاد خواب با بیدار شدن هوشیاری می‌شود. یافته‌های جدید برای اولین بار نشان می‌دهند که آدنوزین هم چنین مانع خواب REM ، یک مرحله منحصر به فرد خواب در mammalians می‌شود که با حرکت چشم تصادفی و تون آهسته ماهیچه در سراسر بدن مشخص می‌شود . تیم تحقیقاتی چین - ژاپن کشف کرد که آدنوزین به طور خاص در حباب بویایی عمل می‌کند که اطلاعات بو را از بینی به مغز ارسال می‌کند . از آنجا که اختلال عملکرد بویایی را می‌توان با یک حریف گیرنده A۲A ، برای مثال کافئین ، درمان کرد ، این امکان وجود دارد که خواب REM و درک از بو در حباب بویایی به هم متصل شوند . به طور شگفت‌انگیز ، توانایی بوییدن در بیماران با اختلال رفتار خواب REM ( rbd ) کاهش می‌یابد . رویاهایی که اغلب در طول خواب REM رخ می‌دهند معمولا ً یک فعالیت ذهنی خالص هستند در حالی که بدن در حال استراحت است . با این حال ، بیمارانی که از rbd رنج می‌برند رویاهای خود را از دست می‌دهند .

Yiqun وانگ ، محقق پیشرو در این پروژه ، گفت : " یافته‌های ما ما را به این باور تشویق می‌کند که گیرنده‌های A۲A ممکن است هدف جدیدی برای درمان rbd با فرو نشاندن خواب REM باشند . مشاهدات ما به وضوح یک امکان فریبنده برای درمان این بیماری با یک گیرنده receptor یا modulator allosteric را نشان می‌دهد .

دپارتمان of در دانشکده علوم پزشکی پایه در دانشگاه Fudan بر روی مکانیزم‌های مولکولی شروع خواب و نگهداری ، مدارهای عصبی از مقررات خواب / بیداری و اثرات خواب بر روی عملکرد شناختی پیشرفته تمرکز دارد . هدف از این تحقیقات ترویج درک فرآیند خواب ، تقویت پیش‌گیری و درمان بیماری‌های مرتبط با خواب و بهبود بهره‌وری اجتماعی و اجتماعی است .

WPI - IIIS توسط وزارت آموزش ، فرهنگ ، ورزش ، علوم و فن‌آوری ژاپن با هدف ایجاد مراکز تحقیقاتی قابل‌مشاهده در سطح جهانی راه‌اندازی شد . در WPI - IIIS دانشمندان برجسته جهانی را از زمینه‌های تحقیقاتی متعدد جمع‌آوری می‌کنند که به روشن ساختن اصول بنیادین of خواب / بیداری کمک می‌کنند و استراتژی‌های جدیدی را برای ارزیابی و درمان بیماری‌های خواب و نیز اختلالات متابولیک و اختلالات روانی مرتبط می‌دانند .

درمان رفتاری شناختی می‌تواند برای کودکان مبتلا به اوتیسم به اندازه کافی خواب باشد .

مبدا :

دانشکده بهداشت میسوری

خلاصه :

متخصصین بر این باورند که یک درمان شناختی مبتنی بر خانواده می‌تواند کلید کودکان مبتلا به اختلال طیفی اوتیسم ( ASD ) باشد که در خواب مشکلاتی دارند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...