روانشناسی

روانشناسی

درمان رفتاری شناختی یک شکل کوتاه‌مدت از درمان است که بر تغییر نحوه فکر کردن فرد و واکنش به شرایط خاص تمرکز می‌کند . استفاده از درمان گرها برای دهه‌ها ، برای درمان تعدادی از مشکلات از جمله بی‌خوابی موثر بوده‌است . در طول درمان ، بیماران معمولا ً یک دفتر روزانه خواب را نگه می‌دارند و با یک درمانگر برای شناسایی رفتارهایی که در خواب اختلال ایجاد می‌کنند ، کار می‌کنند . متخصصان دانشگاه میسوری بر این باورند که یک روش درمانی شناختی براساس خانواده می‌تواند کلید کودکان مبتلا به اختلال طیفی اوتیسم ( ASD ) باشد که در خواب مشکلاتی دارند .

کریستینا McCrae ، استاد روانشناسی سلامت در دانشکده آموزش بهداشت و درمان اختلالات رفتاری ، گفت : " مشکلات خواب برای هر کودک ، اما به ویژه کودکان مبتلا به ASD ، ممکن است در درمان بی‌خوابی و دیگر مشکلات رفتاری اختلال ایجاد کند ؛ با این حال ، هنوز مشخص نیست که چگونه می‌توان از این روش درمانی برای کودکان مبتلا به ASD که با ارتباط مبارزه می‌کنند ، استفاده کرد ."

برای درک بهتر مزایای یک روش درمانی شناختی جدید خانوادگی و چگونگی عملکرد آن برای بهبود خواب در کودکان مبتلا به ASD ، McCrae و Micah Mazurek ، دانشیار روان‌شناسی سلامت ، در حال انجام یک مطالعه درمان خواب از طریق مرکز تحقیقاتی مرکز MU تامسون در مرکز اوتیسم و اختلالات neurodevelopmental هستند . شرکت کنندگان واجد شرایط باید بین سنین ۶ تا ۱۲ سال باشند ، که مبتلا به اختلال طیف اوتیسم تشخیص‌داده شده‌اند و مشکلاتی را تجربه کرده‌اند که در حال افتادن یا خوابیدن هستند .

McCrae پیشنهاد می‌کنند که اگر والدین متوجه می‌شوند که کودکانشان مبتلا به ASD دارای مشکلاتی هستند - در خانه یا در مدرسه - - ممکن است برای بررسی عادات خفته آن‌ها مفید باشد . او همچنین پیشنهاد می‌کند که والدین و متخصصان سلامت باید به طور معمول برای مشکلات خواب و پرداختن به آن‌ها در ابتدا مشکلات اضافی را محدود کنند .

اختلال در الگوهای خواب منجر به افزایش میزان خودکشی شده‌است .

مبدا :

دانشگاه منچستر

خلاصه :

ارتباط بین مشکلات خواب و افکار خودکشی و رفتارها در تحقیقات جدید کاملا ً مشخص می‌شود .

ارتباط بین مشکلات خواب و افکار خودکشی و رفتارها به وضوح در تحقیقات جدید از دانشگاه منچستر منتشر شده‌است که در بخش BMJ به چاپ رسیده‌است .

در این مطالعه ، که توسط محققانی از دانشکده علوم بهداشت در کنار دانشگاه آکسفورد انجام شد ، ۱۸ شرکت‌کننده در مورد نقش مشکلات خواب در تمایلات خودکشی مصاحبه شدند .

سه مسیر مرتبط با افکار خودکشی از مشکلات خواب شناسایی شدند . اولین چیزی که در شب بیدار شد خطرات افکار خودکشی و تلاش را تشدید کرد ، که در بخشی از کمبود کمک یا منابع موجود در شب دیده شد .

دوم اینکه ، تحقیق نشان داد که عدم موفقیت طولانی‌مدت برای رسیدن به یک خواب خوب night's زندگی را برای پاسخ دهندگان سخت‌تر کرده‌است و به افسردگی و همچنین افزایش تفکر منفی ، مشکلات توجه و عدم فعالیت منجر می‌شود .

در نهایت ، پاسخ دهندگان گفتند که خواب به عنوان جایگزینی برای خودکشی عمل کرده‌است و فرار از مشکلات آن‌ها را فراهم می‌کند . با این حال ، تمایل به استفاده از خواب به عنوان یک تاکتیک اجتنابی منجر به افزایش زمان خواب می‌شود که به نوبه خود باعث اختلال در الگوهای خواب آشفته می‌شود - - که دو مسیر اول را تقویت می‌کند.

دونا Littlewood ، نویسنده اصلی این مطالعه ، گفت که این تحقیق مفاهیمی برای ارایه دهندگان خدمات مانند متخصص مراقبت‌های بهداشتی و خدمات اجتماعی دارد .

تحقیق ما بر اهمیت احیای خواب سالم در رابطه با مقابله با مشکلات سلامتی ذهنی ، افکار خودکشی و رفتارها تاکید دارد .

" علاوه بر این ، ارائه خدمات وقت شبانه باید یک بررسی کلیدی در استراتژی‌های پیش‌گیری از خودکشی باشد ، با توجه به اینکه این مطالعه نشان می‌دهد که کسانی که در شب بیدار هستند ، در خطر افزایش خودکشی قرار دارند ."

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...