روانشناسی

روانشناسی

خواب relearning را سریع‌تر و طولانی‌تر می‌کند

مبدا :

انجمن علوم روانی

خلاصه :

به دست آوردن یک خواب بین جلسات مطالعه ممکن است آسان‌تر شود آنچه را که مطالعه کردید را به یاد بیاورید و دوباره آنچه را که فراموش کرده‌اید ، حتی شش ماه بعد ، با توجه به یافته‌های جدید ، به یاد آورید .

با توجه به یافته‌های جدید از علوم روان‌شناسی ، یک ژورنال از انجمن علوم روانی ، به دنبال گرفتن چند خواب بین جلسات مطالعه ممکن است آسان‌تر شود آنچه را که مطالعه کرده و دوباره آن چیزی را که فراموش کرده‌اید را دوباره مرور کنید .

استفانی Mazza ، متخصص روانشناسی دانشگاه لیون می‌گوید : " نتایج ما نشان می‌دهد که خوابیدن در جلسات تمرین منجر به یک مزیت دوگانه می‌شود، کاهش زمان صرف‌شده و حفظ بقای بلندمدت بهتر از تمرین است ، اما اکنون نشان می‌دهیم که خوابیدن بین دو جلسه آموزشی به شدت چنین استراتژی را بهبود می‌بخشد ."

در حالی که مطالعات نشان داده‌اند که هم تمرین تکراری و هم خواب تکراری می‌تواند به بهبود حافظه کمک کند ، تحقیق کمی در مورد چگونگی تاثیر تکرار و خواب در هنگام ترکیب آن‌ها وجود دارد . Mazza و همکاران فرض کردند که خوابیدن در جلسات مطالعه ممکن است فرآیند relearning را کارآمدتر کند و تلاش لازم برای انجام اطلاعات به حافظه را کاهش دهد .

در مجموع ۴۰ بزرگ‌سال فرانسوی به طور تصادفی به گروه " خواب " یا گروه " بیدار " گماشته شدند . در اولین جلسه ، تمام شرکت کنندگان با ۱۶ جفت کلمات فرانسوی - سواهیلی به ترتیب تصادفی ارائه شدند . پس از بررسی یک جفت برای ۷ ثانیه ، واژه سواحیلی ظاهر شد و شرکت کنندگان خواسته شد که ترجمه فرانسوی را تایپ کنند . سپس کلمه صحیح برای ۴ ثانیه نمایش داده شد . هر کلمه‌ای که به درستی ترجمه نشده بود دوباره ارائه شد ، تا زمانی که هر جفت کلمه به درستی ترجمه شد .

دوازده ساعت پس از جلسه اولیه ، شرکت کنندگان دوباره کار یاد شده را تکمیل کردند و در تمام لیست کلمات تا زمانی که همه ۱۶ کلمه به درستی ترجمه شدند .

به طور مهمی ، برخی از شرکت کنندگان اولین جلسه را در صبح و دومین جلسه در عصر همان روز کامل کردند ؛ دیگران اولین جلسه را در عصر به پایان رساندند ، خوابیدند و جلسه دوم صبح روز بعد را به پایان رساندند .

در اولین جلسه ، دو گروه تفاوتی در این که چه تعداد کلمات می‌توانستند در ابتدا به یاد بیاورند یا در تعدادی از آزمایش‌ها که برای به یاد آوردن همه ۱۶ جفت کلمه لازم داشتند ، نشان ندادند .

اما بعد از ۱۲ ساعت ، داده‌ها به یک داستان دیگر گفته شد: شرکت کنندگانی که بین نشست‌ها تا به حال خوابیده بودند حدود ۱۰ تا از ۱۶ کلمه را به طور متوسط به یاد آوردند، در حالی که آن‌هایی که خوابیده بودند تنها حدود ۷.۵ کلمه را به یاد آوردند . و هنگامی که نوبت به relearning رسید ، کسانی که خواب بودند تنها به ۳ آزمایش نیاز داشتند تا بتوانند همه ۱۶ کلمه را به یاد بیاورند ، در حالی که آن‌هایی که بیدار مانده‌اند به ۶ آزمایش نیاز دارند .

در نهایت ، هر دو گروه توانستند همه شانزده جفت کلمه را یاد بگیرند ، اما به نظر می‌رسید که در جلسات بین جلسات به شرکت کنندگان اجازه انجام این کار را در زمان کمتری و با تلاش کم‌تر می‌دهد .

Mazza می‌گوید : " خاطراتی که در ابتدای ماه رمضان به صراحت در دسترس نبودند ، به نظر می‌رسید که به نوعی از طریق خواب تغییر یافته‌اند .

حافظه افزایش یافت که شرکت کنندگان از خوابیدن بین جلسات به نظر می‌رسید در طول زمان به طول انجامیده باشد . داده‌های پی‌گیری نشان داد که شرکت کنندگان در گروه خواب یک هفته بعد از test عملکرد بهتری نسبت به همسالان خود داشتند . گروه خواب فراموش کرده بود ، در مقایسه با گروه بیدار ، که قادر بودند ۱۱ جفت کلمه را به یاد بیاورند . این سود هنوز هم ۶ ماه بعد قابل‌توجه بود .

مزایای خواب را نمی ‌توان به کیفیت خواب شرکت کنندگان یا خواب‌آلودگی ، یا قابلیت حافظه کوتاه‌مدت یا کوتاه‌مدت آن‌ها نسبت داد ، زیرا این دو گروه هیچ تفاوتی در این معیارها نشان ندادند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...