روانشناسی

روانشناسی

نتایج نشان می‌دهد که جلسات مطالعه متناوب با خواب ممکن است راهی آسان و موثر برای به خاطر سپردن اطلاعات در دوره‌های طولانی‌تر با مطالعه کم‌تر باشد .

زمانی که ارزش یک رابطه را احساس نمی‌کنید , خواب رنج می‌برد

منبع :

انجمن شخصیت و روانشناسی اجتماعی

خلاصه :

ما تا یک سوم زندگی خود را به خواب می‌بریم , اما همه خوب می‌خوابند . برای زوج‌ها مشخص می‌شود که شما چقدر خوب فکر می‌کنید که شریک شما درک می‌کند و به شما اهمیت می‌دهد .

ما تا یک سوم زندگی خود را به خواب می‌بریم , اما همه خوب می‌خوابند . برای زوج‌ها مشخص می‌شود که شما چقدر خوب فکر می‌کنید که شریک شما درک می‌کند و به شما اهمیت می‌دهد . نتایج در علوم اجتماعی و روان‌شناسی منتشر شده‌است .

محقق پیشرو یک روانشناس اجتماعی و اجتماعی در دانشگاه فنی خاور میانه در ترکیه می‌گوید : " یافته‌های ما نشان می‌دهد که افراد دارای شرکای پاسخگو اضطراب و برانگیختگی کمتری دارند که به نوبه خود کیفیت خواب آن‌ها را بهبود می‌بخشد . "

یکی از مهم‌ترین کارکرده‌ای خواب , حفاظت از ماست در برابر آسیب‌های جسمانی است . با این حال , این کارکرد حفاظتی خواب تنها زمانی تحقق می‌یابد که خواب بدون وقفه با کیفیت بالا داشته باشیم .

خواب ترمیمی نیازمند احساس امنیت , امنیت , حفاظت و عدم تهدید است . برای انسان , قوی‌ترین منبع احساس امنیت و امنیت , پاسخگویی به شرکای اجتماعی است .

رب .

این تحقیق از یافته‌های چند سال گذشته توسط هم‌کاری بین‌المللی محققان از جمله دانشگاه فنی خاورمیانه ( دانشگاه فنی خاور میانه , ترکیه ) , ریچارد ریچارد و سارا استانتون ( دانشگاه ایالتی آمریکا , ترکیه ) و دیوید آلمیدا ( ایالت پن , آمریکا ) حمایت می‌کند .

با استفاده از داده‌های توسعه دوره میانسالی در پروژه ایالات‌متحده , پروژه‌های قبلی محققان ارتباطات بین پاسخگویی به شریک , سلامت جسمی و بهزیستی روانی را طی چندین سال نشان دادند .

در کنار هم , پیکره شواهد به‌دست‌آمده در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که بهترین شرط ما برای یک زندگی شادتر , سالم‌تر و طولانی‌تر , داشتن یک شریک پاسخگو می‌باشد . "

مطالعه راه‌هایی را برای مسدود کردن فشار خون در بیماران مبتلا به آپنه خواب نشان می‌دهد.

منبع :

مرکز پزشکی دانشگاه شیکاگو

خلاصه :

سرکوب تولید سولفید هیدروژن در بدن کاروتید ممکن است فشار خون مرتبط با آپنه خواب را مسدود کند .

آپنه انسدادی خواب - نوعی اختلال که تقریبا ً یکی از چهار نفر را بین سنین دوتا چهار سال تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . در نظریه علامت دهی علمی ژورنال , محققان در درجه اول دانشگاه شیکاگو , آبشاری سیگنال دهی را توصیف می‌کنند که به این شکل از فشار خون منتهی می‌شود و راه‌هایی را برای برهم زدن این سیگنال‌ها و جلوگیری از افزایش فشار خون پیشنهاد می‌کند .

رئیس اتاق مطالعات فیزیولوژی و مرکز بیولوژی سیستم‌ها در دانشگاه شیکاگو می‌گوید : " نتایج ما , با استفاده از یک مدل جوندگان , مکانیزمی را ایجاد می‌کند که علت پرفشاری خون است . " " آن‌ها همچنین روش جدیدی برای جلوگیری از این روند , جلوگیری از این شکل از فشار خون و بازیابی فشارهای خون نرمال ارائه می‌کنند . "

ارتباط بین آپنه خواب و فشار خون بالا در بدنه کاروتید , یک خوشه کوچک از سلول‌های واقع در شریان کاروتید که از سمت راست و چپ گردن عبور می‌کند , شروع می‌شود . سلول‌های بنیادی در کاروتید به طور مداوم سطوح اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کنند و از آن برای تنظیم تنفس استفاده می‌کنند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...