روانشناسی

روانشناسی

هنگامی که افراد با گرفتگی تنفس به صورت تناوبی ، نفس خود را آهسته یا متوقف می‌کنند ، میزان اکسیژن - اکسیژن آن‌ها کاهش می‌یابد. بدنه‌های carotid این کسری را تشخیص می‌دهند و به سرعت سیگنال‌ها را آزاد می‌کنند تا تنفس را افزایش داده و سطح اکسیژن را به حالت عادی باز گردانند . با این حال ، این سیگنال‌ها می‌توانند فشار خون را افزایش دهند که می‌تواند منجر به سکته در طول خواب شود .

نویسندگان این مقاله چنین نوشته بودند : " در هر دو بخش مرکزی و بازدارنده خواب ، ارتفاعات حاد در فشار خون مرتبط با اپیزودهای apneic ممکن است بیمار را به فشار خون آور تغییر دهد ، در حالی که فشار خون مزمن ، خطر شکست قلب را افزایش می‌دهد .

بنابراین محققان به دقت زنجیره اتفاقات سیگنال دهی را که با تنفس نامنظم و نامنظم شروع شد و منجر به فشار خون بالا شد ، طرح‌ریزی کردند .

وقتی یک قسمت از تنفس باعث کاهش سطح اکسیژن خون می‌شود ، بدنه‌های carotid به سرعت کاهش را تشخیص می‌دهند و شروع به تولید گونه‌های اکسیژن واکنش پذیر ( یک محصول جانبی طبیعی از متابولیسم نرمال اکسیژن ) می‌کنند . این آنزیم heme oxygenase - ۲ را غیر فعال می‌کند، آنزیمی که مونوکسید کربن تولید می‌کند ( CO ) . این منجر به افزایش سولفید هیدروژن می‌شود که باعث تحریک اندام‌های carotid برای ارسال سیگنال‌های شیمیایی به اکسیژن بیشتر می‌شود .

متاسفانه آن سیگنال‌ها سیستم عصبی همدردی را تحریک می‌کنند و باعث می‌شوند رگ‌های خونی منقبض شوند و فشار خون را افزایش دهند . Prabhakar گفت که درمان‌های استاندارد برای فشار خون ناشی از رگ فشرده " در این نوع فشار خون عمل نمی‌کنند ."

در دهه ۱۹۶۰ ، زمانی که رابطه بین بدن carotid و آسم مورد بررسی قرار گرفت ، محققان سعی کردند با حذف جراحی اجساد carotid ، این بیماری را درمان کنند . با این حال ، برخی از این بیماران گرفتگی تنفس را ایجاد کردند . اگرچه resection carotid از فشار خون جلوگیری می‌کرد ، این رویکرد اثرات جانبی جدی داشت . Prabhakar گفت که از آنجایی که آن‌ها نیاز به نفس کشیدن بیشتر در طی exertion نداشتند ، بیماران نتوانستند به سلامت ورزش کنند و افزود که " برخی در اثر their از apneic extended جان خود را از دست داده‌اند ."

نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که به جای آن مواد مخدر طراحی‌شده برای مهار آنزیم cystathionine - y - lyase - - مورد نیاز برای تولید سولفید هیدروژن ، سیگنال افزایش جذب اکسیژن - می‌تواند برای برهم زدن آبشاری از سیگنال‌ها که منجر به فشار خون ناشی از تنفس می‌شود مورد استفاده قرار گیرد .

این نویسندگان یادآور می‌شوند : " یافته‌های مهم این مطالعه نشان می‌دهد که انسداد سنتز سولفید هیدروژن برای جلوگیری از فعال‌سازی بدن او و فشار خون در جوندگان در معرض خطر متناوب ، کافی است . " درمان موش‌های صحرایی با بازدارنده cystathionine - y - lyase ( L - pag ) " عملکرد بدن carotid عادی ، فعالیت عصبی همدرد و فشار خون را ترمیم کرد و واکنش‌های فشار خون فشار خون را مسدود کرد.

" نتایج ما ، " آن‌ها نتیجه می‌گیرند که مهار cystathionine - y - lyase برای کاهش سیگنال دهی سولفید هیدروژن در بدن carotid با بازدارنده‌های قوی بیشتر از L - pag ممکن است یک رویکرد جدید برای درمان فشار خون در بیماران با گرفتگی تنفس باشد ."

نه نور آبی ، لطفا ً، I'm خسته‌است : رنگ نور خواب‌آلودگی در برابر برانگیختگی در موش‌ها را مشخص می‌کند

مبدا :

PLOS

خلاصه :

نور بر خواب تاثیر می‌گذارد . یک مطالعه در موش‌ها نشان می‌دهد که رنگ واقعی نور اهمیت دارد ؛ نور آبی باعث می‌شود موش‌ها بیشتر بیدار بمانند در حالی که نور سبز آن‌ها را به راحتی به خواب می‌برد .

نور بر خواب تاثیر می‌گذارد . یک مطالعه در موش‌های منتشر شده در مجله دسترسی آزاد ، زیست‌شناسی نشان می‌دهد که رنگ واقعی نور اهمیت دارد ؛ نور آبی باعث می‌شود موش‌ها بیشتر بیدار بمانند در حالی که نور سبز آن‌ها را به راحتی به خواب می‌برد . یک Primer همراه اطلاعات زمینه را فراهم می‌کند و سوالات باز و مفاهیم بالقوه برای " طراحی روشنایی آینده " را مورد بحث قرار می‌دهد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...